Stichting Zorgring

Home Organisatie Nieuws en links

Nieuws en links

Beste zorgverleners, in deze speciale en vaak lastige tijden wordt er ook door ons hard gewerkt om ervoor te zorgen dat onze keten zoveel mogelijk kan blijven functioneren, hetzij op afstand en vanuit huis. Wij merken dat er veel vragen voortvloeien uit de aanpassingen die vanuit praktijken, apotheken en ziekenhuizen aan het personeel wordt gevraagd. Hieronder zullen wij zoveel mogelijk informatie zetten om mogelijke standaardvragen af te kunnen vangen en iedereen op de hoogte te houden mochten er dingen veranderen.

VPN (beveiligde netwerkomgeving)

Voor de meeste diensten en dan met name vanuit huis is een VPN verbinding noodzakelijk, deze is aan te vragen via www.zorgring.nl/vpn
Nadat de VPN verbinding tot stand is gebracht kan er over die beveiligde verbinding een dienst zoals veilig mailen of een sessie naar onze servers opgezet worden (mits de juiste rechten zijn aangevraagd bij de VPN aanvraag) Hoe de VPN software te installeren en configureren is, net zoals het opzetten van een sessie naar onze servers, staat zoveel mogelijk middels handleidingen uitgelegd, die staan in de mail of op onze website onder www.zorgring.nl/servicedesk/downloads

Wachtwoorden en reset

Een account wat langere tijd niet meer gebruikt is zal door een wachtwoord reset weer geactiveerd moeten worden, dit kan alleen gedaan worden door telefonisch contact met ons op te nemen. Als het wijzigen van het wachtwoord mislukt, dan blijft het eerste wachtwoord wat u van ons heeft gekregen nog actief en kunt u het nogmaals proberen. Wachtwoorden verlopen elke 90 dagen, na die termijn komt de vraag om het wachtwoord te wijzigen. Als dit niet binnen die periode gedaan wordt kan er niet meer ingelogd worden en dient het wachtwoord gereset te worden door ons, vooralsnog kan dit alleen telefonisch gedaan worden. Dit en ook de eisen waaraan het wachtwoord moet voldoen (hoofdletter, cijfer en minimaal 8 karakters) zijn ter beveiliging van de keten in zijn geheel en om u te behoeden van evt virus, hacking en andere mogelijke financiele gevolgen door misbruik van gegevens.

Terminal server sessie tbv HIS

Voor het opzetten van een sessie naar onze servers tbv een HIS is een zogenaamde Terminal Server Licentie noodzakelijk, aan een uitbreiding van het aantal accounts zitten kosten verbonden, in deze tijd kunnen wij wat sneller schakelen en gaan wij achteraf kijken naar hoe we dit door gaan berekenen. Wij gaan dus coulanter om met evt uitbreidingen en proberen dit ook wat sneller door te voeren bij de aanvraag.

Beeldbellen

Wij krijgen ook vragen over beeldbellen en andere zaken rondom overleg via webcam en videovergadering, in het volgende document vind u informatie om dit lokaal op uw werkplek in te zetten. Wij bieden deze optie niet aan via onze servers en kunnen ook geen ondersteuning leveren op de software die in het document staat.
Documentlink naar PDF over beeldbellen.

Meldingen en contact

Mocht u een melding doen via ons contactformulier, probeer dan zoveel mogelijk bruikbare informatie aan te leveren (foutmeldingen, gebruikte dienst en Windows/Apple), een melding zoals Zorgring doet het niet is voor ons niet te analyseren.

HIS-vragen

Inhoudelijke HIS gerelateerde vragen kunnen wij in de meeste gevallen niet beantwoorden, u kan daarvoor zelf het beste contact opnemen met de leverancier hiervan, bijvoorbeeld CGM voor Zorgdossier en Omnihis voor Scipio.

Hieronder volgens nog wat tips met name voor het thuiswerken.

Een stabiele verbinding is wenselijk, een VPN verbinding kan niet tegen onderbrekingen, mocht het dus regelmatig onderbroken worden, dan is bekabeld werken aan te raden. Voordat je de dienst kan gebruiken, dient eerst een VPN verbinding opgezet te worden. In sommige gevallen kan het zijn dat Windows updates ervoor zorgt dat de verbinding niet opgezet kan worden, herstart dan eerst de complete werkplek, veelal lukt het daarna weer. Om mogelijke gebruikersvragen af te vangen mbt Apple systemen kan het interessant zijn om eerst even op sites als https://www.appletips.nl/cat/basis/ te kijken.

Tot slot

Ons bedrijf is er op ingericht om met dit soort situaties om te gaan en derhalve hebben onze medewerkers de beschikking over faciliteiten waardoor wij vanuit huis al onze diensten kunnen beheren en alles onder controle hebben.
Mocht u aan de hand van bovenstaande informatie vragen hebben, dan zijn wij zoals gewoonlijk telefonisch bereikbaar via ons bekende telefoonnummer 072-5413070.

Privacy instellingen

We gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze website zo soepel mogelijk draait. In de instellingen kunt u zelf kiezen welke cookies u wilt toestaan of wilt weigeren.

Privacy verklaring | Sluit
Instellingen